Min tiger

Min tiger

söndag 13 augusti 2017

Lek med färger

Denna helg har gått helt i färgers tecken, wow så kul
jag har haft!!!
En sak kom jag på nu i kväll, måste skaffa mig ett förkläde
när jag håller på att kladda, har förstört en T-shirt
idag när ag skvätte färg över både där det skulle vara
och överallt, men det vr det värt.

Jag försöker lära mig lite olika tekniker med Brusho
och Distress Ink och så här blev resultatet av helgens "kladd"




här har jag lekt med en stämpel och Brushofärg,
Jag strödde pulvret direkt på stämpeln och sen
duschade på lite vatten, stämplade och höll kvar på 
akvarellpappret så att färgen sög in, hade på lite för mycket vatten men 
lade en bit hushållspapper över som sög upp överflödet
Stämpel kommer från Sheena Douglass och  heter The Oak



Detta var det första jag gjorde, idén hittade jag på Pinterest
Först stämplade jag motivet och embossade med clear embossing powder
sen strök jag hela arket med rikligt med vatten och lade på 
Distress ink Iced Spruce och Broken China, hade droppat ett par droppar 
(från refillflaska) på en stämpelkloss, lät det torka med hjälp
av embossingfönen (var otålig och kunde inte låta det självtorka)
sen färgade jag in nedre vänstra hörn med Black Soot och stänkte 
med samma färg över pappret. 
Till sist skuggade jag motivet med en tunn pensel med Black Soot och stämplade texten
Stämplarna kommer från Lavinia Stamps



Samma teknik här men använt Spiced Marmelade



Här har jag använt Brusho och Distress Ink

Brusho Rose red och Yellow, färgat in hörnet med Distress Ink
Seedless Preserve som även fick bli skuggfärg


Upptäckte sen idag att Lavinia Stamps Challenge denna
månaden går i färgerna Blått och Orange så då blev det en till:)
(Bara det att jag var så trött när jag läste att jag kom ihåg turkos
istället för blått!!) 
Men det ser ju lite blått ut iaf eller hur?

Jaa, dett har varik en färgrik och kul helg fast jag inte mått så bra men
detta att sitta och skapa får mig att glömma värk och trötthet



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar