Min tiger

Min tiger

fredag 6 oktober 2017

Distress Oxide

Igår kväll låg jag och tittade på Youtube filmer
om bl a Distress Oxide, hittade en som jag blev
väldigt förtjust i som visar hur man kan använda dom på 
fotopapper, nått som jag naturligtvis måste testa,
som tur är har jag en massa sådana papper hemma
så i eftermiddag efter skogspromenaden satte jag mig och gjorde 
en test av allt tjejen visade på filmen och det tänkte jag
visa här nu

På bilden här ser ni vad jag använt



Börjar med att spraya fotopappret med vatten
och sen doppar i färgen jag lagt ut, mellan varje färg
MÅSTE man torka med embossingfön så pappret är
riktigt torrt mellan varje lager

Första lagret worm lipstick

Faded Jeans sedan

Seedless Preserves därefter

till sist Wilted Violet

Nu är det torrt och dags för nästa moment
Torka av hela pappret med en våtservett OBS! den måste vara ren
Här ser du när jag torkat av halva pappret vilken skillnad
på färg det är!!! Urläckert alltså


När allt är avtorkat, torkade jag med fönen igen
och stämplade motiv med Archival Ink Jet Black


Tyckte det ser väl mörkt upp så jag tog en vit gelpenna
och skuggade lite


Detta är bara en test men jag kommer att göra flera, var så säker
pappret jag använt är Epson Glossy photopaper
och det glansiga är fortfarande kvar  


Hoppas det är nån mer som blir sugen att testa, 
skall testa detta på Yupo papper senare











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar